طبق ابلاغیه شرکت ارتباطات سیارایران از اول اردیبهشت ماه سال ۹۲سر شماری های ارسال پیامک به دو شاخه (خدماتی – تبلیغاتی )دسته بندی میشود .
شماره های خدماتی متعلق به شرکت ها – دفاتر و سازمان هایی است که پیامک هایی با محتوای کلی مشخص ودر محدوده کاری همان مجموعه برای مخاطبانی شناخته شده که خود درخواست دریافت این پیامک ها راداده اند ارسال میکنند و محتوای ان اطلاع رسانی و ارائه وارائه خدمات به ا فراد شناخته شده است .

شماره هایی تبلیغاتی انهایی هستند که اگر باان ارسال بکنید و گیرنده پیامک های تبلیغاتی را روی خط خود بسته باشد پیامک شمارا دریافت نمیکند و شماره های خدماتی شماره هایی هستند که تحت هر شرایطی پیامک به دست گیرنده می رسد . معمولا این شماره ها فقط به اشخاص حقوقی داده میشود .یا به نهادهایی مثل مدرسه یا سازمان ها و دفاتر و.. که بیشتر پیامک هایی ارسال میکنند که محتوای انها اطلاع رسانی میباشد.

خط خدماتی برای ارسال پیامک های اطلاع رسانی به افرادی که مجموعه ما را میشناسند و یا منتظر دریافت پیامک ما هستند پیامک هایی با شماره خدماتی ارسال میشود از خطوط بلک لیست عبور کرده و به تمامی شماره ها ارسال می شود.

خطوط خدماتی عملکردی مشابه خطوط تبلغاتی دارند با این تفاوت که شما باید از این خط تنها به عنوان اطلاع رسانی های مهم و خاص استفاده نمایید و متن پیام شما نباید جنبه تبلیغاتی داشته باشد .

در غیر این صورت شما جریمه خواهید شد .خطوط خدماتی متعلق به شرکت ها. دفاتر. سازمانهایی است که پیامک هایی با محتوای کلی . مشخص ودر محدوده کاری همان مجموعه برای مشرکین شناخته شده که خود انها درخواست دریافت این پیامک هارا داده اند ارسال میکنند بعلاوه محتوای ان اطلاعات رسانی و ارائه خدمات به افراد داوطلب و شناخته شده میباشد .

نکته دیگراینکه شما برای ارسال پیامک از خطوط خدماتی نمیتوانید از بانک های شماره تلفن (منطقه ای –کدپستی و….)استفاده کنید .
شما تنها قادر به ارسال پیامک به شماره های بانک اختصاصی خودتان هستید . در صورتی که حتی یک پیامک به شماره ی دیگری ارسال کنید این عمل جرم محسوب می شود .

بانک شماره تلفن خط خدماتی قابلیت اپدیت دارد وشما می توانید شماره های جدیدی را به ان اضافه کنید .

مشاهده  مدیریت ارتباط با مشتری Crm

شرایط دریافت خط خدماتی چیست ؟

اکنون که با خط خدماتی کامل اشنا شدید لازم به ذکر است برای تبدیل خطوط تبلیغاتی به شماره خدماتی اختصاصی می بایست شرکت حقوقی . شناسه ثبت ملی داشته باشد/تعهدنامه خدماتی را تکمیل نمایید و همراه با سفته به ادرس شرکت فناوری هوشمند ارسال نمایید تا مدارک شما به اپراتور جهت انجام پروسه خدماتی تحویل داده شود .

– برای دریافت خطوط خدماتی اختاصی می بایست فرم خدماتی اپراتور در سربرگ شرکتتان به صورت تایپ شده تکمیل شود و تعهد نامه همراه با سفته را برای ما ارسال کنید تا تحویل اپراتور داده شود و خط تبلیغاتی شما به خدماتی تبدیل شود.

– پروسه خدماتی شدن خط حدود یک ماه زمان بر است و دریافت خط خدماتی اختصاصی نیز مانند خطوط خدماتی اشتراکی رایگان است .
– برای خدماتی کردن خط بهتر است موارد زیز را رعایت نمایید تا روندخدماتی شدن خط شما با سرعت بیشتری پیش برود چون اگر قوانین زیر را رعایت نکرده باشید اپرتور درخواست شما را برگشت میدهد و شما میبایست مشکلات و نواقص رابرطرف کنید و مجددا فرم تعهد را ارسال نمایید و این باعث از ذست رفتن زمان شما میشود .
بنابر این انجام موارد زیر به شما کمک می کند سریع تر خط خدماتی بگیرید .

– کلیه تعهد نامه ها به صورت تایپ شده درسربرگ شرکت ارائه گردد.
– کلیه تعد نامه ها می بایست به صورت اسکن شده و باکیفیت مناسب ارسال شود .
– در اپراتور ۱۰۰۰ و ۰۲۱ ارسال اصل تعهد نامه الزامی میباشد .
– فرم تعهد نامه همه اپراتورها یکسان بوده و فقط تعهدنامه اپراتورخط ثابت متفاوت است که به صورت جداگانه عنوان شده است.
– در پایین قسمت (موضوع و محتوای پیامک خدماتی )حتما یک نمونه از پیامک های خود را بنویسیدو علاوه بر نمونه پیامکی که می نویسید موضوع و محتوای ان را هم به طور واضح و کامل مشخص کنید .
– در شرکت های خصوصی نیاز است فرم خدماتی توسط مدیر عامل یایکی از صاحبین امضاء که نامشان در روزنامه رسمی ذکر شده است تکمیل گردد .
– برای سازمان ها و ارگان های دولتی نیاز است فرم خدماتی توسط نماینده ای که معرفی نامه رسمی ان در پنل بارگذاری شده است تکمیل گردد.
– توجه داشته باشید که برای شرکت های خصوصی گواهی امضای مدیر عامل باید به همراه مدارک ارسال شود.اما سازمان ها و مجموعه های دولتی نیازی به سفته وگواهی امضاء ندارند.
– بانک شماره های مشترکین را ارسال کنید. بانک شماره مشترکین شامل
.شماره موبایل های مخاطبان خود که با دریافت پیامک خدماتی موافق بوده ورضایت خود را اعلام کرده اند درفایل txtذخیره و بارگذاری نمایید .
– از انجا که سیستم مانیتورینگ هوشمند مدیر پیامک رو یایین خطوط فعال هست به هیچ عنوان امکان ارسال پیامک تبلیغاتی مقدور نیست تا برای کاربرانی که از این خطوط خدماتی استفاده میکنند مشکلی بوجود نیاد با این حال ما چندین شماره خدماتی جایگزین در نظر گرفته ایم تا اگر هرکدام از خطوط خدماتی دچار مشکل شود فورا شماره خدماتی جایگزین به پنل پیامک کاربران اضافه شود .
– ارسا ل پیامک تبلیغاتی با خطوط خدماتی به هیچ وجه امکان پذیر نیست زیرا این کار برخلاف قانون است و از طریق خط خدماتی که در اختیار قرار می گیرد فقط می توانید پیامکهای اطلاع رسانی ارسال کنید .
– خدماتی کردن خط محدود به اشخاص حقوقی داشتن شرکت ثبت شده نمی باشد و از امسال مخابرات برای افراد حقیقی نیز شرایط خدماتی کردن خط اختصاصی رااعلام کرده و هر فرد حقیقی می تواند فقط با داتن پروانه یا جواز کسب ارائه سفته های لازم خط را خدماتی کند.

مشاهده  ظاهر جدید گوگل کروم در سالگرد ۱۰ سالگی این مرورگر

ارسال پیامک که فعالسازی بدون خطوط خدماتی امکانپذیر است ؟

متاسفانه بیرون خطوط خدماتی امکان ارسال پیامک خدماتی وجود ندارد و حتما می بایست از طریق خط خدماتی پیامک ارسال کنید اگر حدود ۷۰درصد مشترکین تلفن همراه را نادیده بگیرید بدون استفاده از خط خدماتی نیز میتوانید از پیامک کد فعالسازی برای افرادی که دریافت پیامک تبلیغاتی انها ازاداست استفاده کنید مطمعنا مد نظر شما چنین چیزی نیست و باید حتما از خط خدماتی استفاده کنید .

سرعت ارسال پیامک با خط خدماتی اشتراکی چقد راست ؟

بعضی از مشتریان تصور میکنند چون خط خدماتی اشتراکی است سرعت ارسال این خط نسبت به خطوط خدماتی اختاصی کمتر است اما خیالتان راحت کنم اپراتور توانایی ارسال چندصد پیامک در ثانیه رادارد . پس از نظر سرعت ارسال پیامک با خط اشتراکی خدماتی و شماره های اختصاصی خدماتی هیچ تفاوتی وجود ندارد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 11 =