کاپادوکیه Cappadocia ترکیه

شهرهای رویایی برای بالن‌سواران کدامند؟

کاپادوکیه شهری مشهور در منطقه آناتولی است. فلات کاپادوکیه با صخره‌هایی که به سبب فوران‌های آتشفشانی شکل گرفتند، برجسته شده است. در اینجا پرواز با بالن‌ بسیار محبوب است و اپراتورهای باتجربه اغلب برای نشان دادن نمای نزدیک از صخره‌ها، بالن‌ها را به دره‌های عمیق منطقه هدایت می‌کنند.

 

دره نپاNapa Valley آمریکا

شهرهای رویایی برای بالن‌سواران کدامند؟
این دره مشهور ایالت کالیفرنیا به خاطر باغ‌های انگور زیبایش در جهان شناخته شده است. گردشگرانی که گذرشان به این منطقه می‌افتد، می‌توانند سوار بر بالن از مناظر زیبا و طبیعی دره نپا لذت ببرند. وجود آب‌وهوای معتدل در طول سال، دره نپا را در هر فصلی برای بالن‌سواری مناسب می‌سازد.

 

باگان Bagan میانمار

شهرهای رویایی برای بالن‌سواران کدامند؟
باگان پایتخت برمه از قرن ۹ تا ۱۳ بوده است. این شهر که زمانی مارکوپولو آن را «شهر طلایی» لقب داد، در قرن یازدهم، ١٣‌هزار معبد بودایی را در خود جای داده بود. امروزه گردشگران می‌توانند بر فراز معابد، گنبدها و معابد پاگوتا با بالن پرواز کنند. بالن‌سواری در این منطقه بین نوامبر تا مارس که سرعت باد کم است، رواج دارد.

مشاهده  دستگاه ارسال پیامک‎

 

اقصرLuxor مصر

شهرهای رویایی برای بالن‌سواران کدامند؟
پرواز با بالن‌ در شهر اقصر به گردشگران اجازه می‌دهد بر فراز مکان‌های باستانی مصر مانند معبد بزرگ اقصر و مجسمه‌های سنگی فراعنه مصر شناور باشند. این پرواز توسط اپراتورهای حرفه‌ای انجام شده و دو ساعت طول می‌کشد به گردشگران زمان کافی برای غوطه‌ور شدن در تمامی مکان‌های باستانی و تاریخی را بدهد.

 

آنگکورAngkor کامبوج

شهرهای رویایی برای بالن‌سواران کدامند؟
معبد آنکگور وات بزرگترین بنای مذهبی در جهان است که در اوایل قرن ۱۲ ساخته شده و جزو محبوب‌ترین جاذبه‌های توریستی کامبوج به حساب می‌آید. آنگکور برای گردشگرانی که درخصوص نخستین تجربه بالن‌سواری خود دچار احتیاط هستند، محلی بسیار مناسب است، زیرا در اینجا بالن‌ها برای ایمنی بیشتر به یک کابل متصل شده‌اند.

 

سرنگتیSerengeti تانزانیا

شهرهای رویایی برای بالن‌سواران کدامند؟
این پارک ملی بزرگترین مکان زندگی پستانداران در آفریقا و بلکه جهان است. بالن‌سواری بر فراز سرنگتی، مشاهده حیوانات مختلف را در هر فصل تضمین می‌کند. مشاهده بیش از ٢‌میلیون گوزن یالدار، غزال و گورخر که در طول مهاجرتی بزرگ از این منطقه عبور می‌کنند و همچنین شیر، زرافه، فیل و… موهبتی است که بالن‌سواران در این منطقه از آن بهره‌مند می‌شوند.

مشاهده  ارسال رد سنی و جنسیت

 

آلبوکرکAlbuquerque مکزیک

شهرهای رویایی برای بالن‌سواران کدامند؟
مکانی ایده‌آل برای مشاهده مناظر الهام‌بخش و زیبا که آن را به بزرگترین مکان تجمع بالن‌ها و دوستداران بالن‌سواری در جهان تبدیل ساخته است. در ماه اکتبر شهر آلبوکرک میزبان جشنواره بین‌المللی بالن‌سواری است. بسیاری از مردم برای مشاهده این نمایش عظیم در این رویداد شرکت می‌کنند.

 

دره یاراYarra Valley استرالیا

شهرهای رویایی برای بالن‌سواران کدامند؟
این دره حدود یک ساعت با شهر ملبورن فاصله دارد و به گردشگران خدمات بالن‌سواری و پروازی ایمن و آرام را بر روی تپه‌های موج‌دار، مسیر رودخانه‌ها و باغ‌های انگور ارایه می‌دهد. پرواز با بالن‌ها یک تفریح و سرگرمی محبوب در دره یارا است. بسیاری از اپراتورها شروع و پایان پرواز را در مزارع انگور قرار می‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + 18 =