اگر شخصی از ایران به دنبال سفر به کشورهای کانادا و آمریکا باشد و برای آنجا اقدام به درخواست ویزا کند باید ابتدا از طریق یکی از سفارتخانه های این کشورها در کشورهای همسایه (ترکیه، امارات و ارمنستان) درخواست ویزا کند. بعد از انجام امور مربوطه دو حالت ممکن است پیش بیاید؛ حالت اول اینکه با درخواست ویزای او موافقت گردد و حالت دوم اینکه با درخواست ویزای شخص موافقت نگردد.

در حالت اول، پس از اینکه درخواست ویزای فرد از سوی سفارت مورد قبول قرار می گیرد، دو کار می توان انجام داد؛ یکی اینکه فرد باید مجددا به آن سفارت سفر کند و شخصا ویزا را دریافت نماید (ویزا به پاسپورتش مهر شود) و راه دیگر ساده تر اینستکه دیگر نیازی به حضور مجدد فرد در سفارت نمی باشد و می تواند پاسپورت را از طریق نماینده اش به سفارت تحویل دهد تا نماینده اش بجای او ویزای او را تحویل بگیرد و در ایران تحویلش دهد. عملیات ارسال پاسپورت به سفارت و بازگرداندن آن به شخص، پیکاپ (Pick Up) یا پیکاپ ویزا نامیده می شود.

مشاهده  شماره پیامک های کاربردی

در حالت دوم نیز شخص باید با توجه به علتی که از طرف سفارت سبب مردود شدن درخواست تلقی می گردد، سعی بر رفع آن برآید و مجددا اقدام به درخواست ویزا کند.

 

از اصلی ترین مزایای پیکاپ ویزا اینستکه نیاز نیست شخص مجددا به سفارتخانه آن کشور مراجعه کند و دردسر سفر دوباره را تحمل کند و از طرفی هزینه اینکار هم نسبت به سفر مجدد بسیار پایین تر است. با توجه به تخصصی بودن پروسه پیکاپ ویزا، زمانیکه امور کنسولی (سفارت) خود را به شخص یا مجموعه دیگری واگذار می نمایید، باید از صلاحیت وی برای انجام این کار مطمئن گردید و یقین پیدا کنید که آیا او به تمامی قوانین آن سفارتخانه مورد نظر تسلط دارد یا خیر.

منبع:lahzeakhari

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 11 =